Ronda – orasul linistit si corupt

Am intrebat in stanga si in dreapta cam ce e de vazut si facut in cele 7 zile cat am stat in Malaga. Printre multele optiuni aparute am ales ca o zi sa o dedicam unei excursii cu organizare propie in Ronda, un orasel andaluz aflat la aprox. 100 km de Malaga.

Autobuzul de la hotel pana la autogara: 1.2 euro. Autocar din autogara Malaga pana in Ronda si retur, 18.5 euro, cu plecare in jur de ora 10 dimineata. Daca pe biletul de plecare aveam ora de plecare, pe cel de intoarcere nu, intelegand ca intoarcerea o putem face la oricare ora avem autocar disponibil inapoi. Biletul de intoarcere este valabil 10 zile. Insa, cand ne-am prezentat cu biletul de intoarcere la sofer, acesta ne-a cerut sa-l validam la ghiseul din autogara. E bine sa verificati cand ajungeti in Ronda ora la care vreti sa plecati din oras si sa va asigurati ca ghiseul este deschis. Pentru detalii legate de orarul plecarilor acestui autobuz: click. Nu e cazul sa mentionez ca in autocar e aer conditionat si ai conditii bune de calatorie. Calatoria dureaza cam 1 ora si 45 minute.

Ajunsi in Ronda, am cumparat cu 3.5 euro o harta turistica a orasului cu toate obiectivele trecute pe ea. A meritat. Am reusit sa ne facem singuri un traseu optim ce ne-a permis sa acoperim in aproximativ 5-6 ore cam 60% dintre obiectivele mai interesante pentru noi de pe harta, gen: Alameda del Tajo (un parc de unde ai o priveliste superba), Plaza de Toros (in care se afla cea mai veche arena de corida din Spania), Puente Nuevo (un pod vechi ce face legatura intre orasul nou si orasul vechi) si alte asemenea.

In principiu, orasul este format din trei parti:

– partea cea mai veche este asezata efectiv pe o stanca, avand legatura cu exteriorul doar prin 2 poduri si cateva poteci foarte intortocheate si greu accesibile. Aceasta zona are un stil predominant ¨moorish¨ si este absolut minunata. E musai de vazut.
– cartierul San Francisco, aflat in sud, inafara orasului practic. Este locul de unde trupele crestine au asediat Ronda musulmana.
– cartierul Mercadillo, dezvoltat mult mai tarziu, in secolele 18 si 19. Este the shopping part a orasului cu strazi pedestre in unghiuri drepte.

Puteti vedea in galeria de mai jos cateva dintre imaginile pe care le-am surprins acolo. De mancat am mancat bine la o taverna aflata pe niste stradute inghesuiete din centrul vechi. Aici am gustat pentru prima data Rabo de torro (coada de taur) ce a costat 10 euro si un meniu de 7 euro ce a constat in paella de scoici, lasagna de carne si un mic desert. Pentru amanunte mai detalitate despre mancare, in postul de aici.

O sa termin cu ajutorul lui Reiner Maria Rilke: ¨Ronda – the dreamed city!¨. Asa si este: un oras de poveste!

PS1: Preturile un pic mai mari ca in Malaga.
PS2: Fiti pregatiti cu bani de intrare la diferite obiective, ca: 6 euro la arena de tauri, 3 euro la muzeul orasului, etc. In principiu merita daca tot te-ai dus pana acolo si iti plac asemenea vizite. Noi am dat banii acestia si rezultatul se gaseste mai jos.
PS3: Care e faza cu coruptia din titlu? Am aflat inainte de plecare, cand eram in Malaga, ca primarul din Ronda si nu stiu cati consilieri locali au fost arestati pentru coruptie. pam-pam.

[combogallery id=’4′]

nike air max weiß nike air max weiß